Retourneren & klachten

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Wanneer je niet tevreden bent met je bestelling kan je het binnen 14 dagen aan ons retourneren of in ieder geval binnen 14 dagen contact met ons opnemen om aan te geven dat je je bestelling wil retourneren. De retourkosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening. Voor een standaard pakket (afmetingen 100 x 50 x 50 cm en niet zwaarder dan 10 kilo) bij PostNL betaal je momenteel € 7,25. Is het pakket groter dan de standaard afmeting (en zwaarder dan 10 kilo), dan betaal je momenteel € 13,25. Ook kan je je bestelling aangetekend versturen, dit omdat je zelf verantwoordelijk bent voor de retourzending ivm vermissing of schade aan de artikelen. Voor een compleet kosten overzicht verwijzen wij je graag naar de website van PostNL. Het kan ook voorkomen dat je woonaccessoires retour wil sturen die buiten de maximale afmetingen van PostNL vallen. Hiervoor kan je contact met ons opnemen, dan zorgen wij ervoor dat een transport bedrijf je bestelling komt afhalen. Ook hierbij zijn de retour verzendkosten voor je zelf. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het formaat en gewicht. Je mag uiteraard ook je retourpakket via DHL, UPS, GLS etc. laten versturen. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht voor de schade in rekening te brengen.

Komen er kosten bij weigering aan de deur?
Wanneer de pakketbezorger aan je deur komt en je weigert het pakket, dan worden de retour verzendkosten aan je doorbelast.

Hoe moet je het product retourneren?
Stuur je artikelen goed verpakt en indien mogelijk in originele verpakking (incl. alle accessoires behorende bij het artikel) met het modelformulier voor herroeping op naar het postadres van Homestylingshop.nl

Postadres:
Homestylingshop.nl
Lauwersweg 11
9231 GR Surhuisterveen

Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling retour te sturen. Zijn er gebruikerssporen of komen de artikelen kapot bij ons binnen, dan kunnen we je aanspakelijk stellen voor waardevermindering. Dat betekent in de praktijk dat we niet het volledige bedrag aan jouw zullen uitkeren.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
Het recht op herroeping vervalt na 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Houd rekening met onderstaande:
Retouren die Homestylingshop binnen de wettelijke restitutieperiode ontvangen, worden altijd door ons in behandeling genomen. Wij vragen je je aankoop bij voorkeur in originele verpakking en in een stevige verzenddoos te retourneren. Homestylingshop adviseert altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt. Het aankoopbedrag wordt binnen een termijn van 14 dagen teruggestort.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer wij een melding krijgen van jouw mbt een retourzending, gaat Homestylingshop.nl binnen 14 kalenderdagen het geld na je retourboeken. Uiteraard moet het pakket dan al wel bij ons binnen zijn. Stuur ons daarom even je retourbewijs. Je kan via verkoop@homestylingshop.nl of via het modelformulier voor herroeping aangeven of je je geld retour wil ontvangen, of een ander product wil ontvangen of een tegoedbon wil ontvangen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) je bestelling is beschadigd, neem dan contact op met ons via verkoop@homestylingshop.nl. Wij zullen je dan adviseren wat te doen en je helpen het probleem op te lossen!

Heeft u een retourenbalie?
Je kan je producten terugbrengen of retourneren bij ons magazijn in Surhuisterveen. Maak hiervoor een afspraak via verkoop@homestylingshop.nl.

Klachtenafhandeling

Het kan zijn dat je een klacht hebt over Homestylingshop.nl. Dat vinden wij heel vervelend en dat willen wij graag oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat je tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien je klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.

Hoe behandelen wij een klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 3 dagen ontvang je een reactie),
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht,
  • Wij nemen contact met je op om samen tot een oplossing te komen,
  • Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken,
  • Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen.

Hoe kunt u een klacht indienen?
Indien je een klacht hebt  over één van onze producten kan je contact opnemen met onze klantenservice. Binnen 3 werkdagen na ontvangst van een melding ontvang je een reactie van ons.

Je kan onze klantenservice bereiken via e-mail, telefonisch, whatsapp, facebook messenger of per post;

Homestylingshop.nl
Lauwersweg 11
9231 GR Surhuisterveen
+31(0)512-365322

Facebook
verkoop@homestylingshop.nl 

Geschillenbeslechting Europese Commissie

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die u kunt vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/. Wij nemen vrijwillig deel aan een geschillenbeslechtingsprocedure.”

Garantietermijn

Homestylingshop.nl garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat niet zo blijkt te zijn neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen de garantie afhandeling met de fabrikant volledig verzorgen. Voor de geleverde producten geldt een garantietermijn van 1 jaar. Deze gelden naast de wettelijke regelgeving omtrent garantie en conformiteit.

Er kan geen sprake zijn van garantie indien;

  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd.
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder reparaties uitgevoerd door andere, dan de door de fabrikant aangewezen, service- of reparatiediensten.
  • Er gebreken zijn ontstaan die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik of onoordeelkundig gebruik.
  • Er beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.